I'm listening to the radio .....

Monday, August 11, 2014

Coret-coret sapu habukkk .....

Lama aku tak post apa-apa di dinding aku ni..... Rasa rindu nak menconteng kat sini memang ada. Tapi sering rasa tak terluah pada zahir. Jadi aku tangguh dan tangguh .... Hajat tak sampai.
Tapi hari ini nak jugak aku jenguk wall aku ni. Dari aku biar berabuk tak terjaga, biarlah walau sekali-sekala aku menjengahnya.
Last entry aku dulu tak salah aku bulan 3 ..... Masa tu Baby baru kluar hospital. Lega rasa hati Allah yang tahu ..... Masa tu rajin le ketuk keyboard ni.
So dari bulan 3 sampai sekarang of course banyak yang dah berlaku ...... Sedih, suka, duka, ceria, ria semua ada .... Alhmadulillah aku dan keluarga melaluinya dengan sempurna.
Sekarang ni bulan Syawal yang indah. Aku pun baru je kembali bekerja setelah seminggu cuti berhari raya. Aidilfitri kali ini macam biasa..... Cuma Baby dan Kakak kurang sihat first day of Raya. So sangat kurang bergambar.  Persiapan nak raya pun macam biasa last minit baru aku sediakan. Bukan apa kalau last minit baru buat baru ada feel raya yang best ..... hehehe
Alhamdulillah, Baby, Awan dan Kakak dah sihat dan cergas. Masa balik beraya di Penang tu kiranya dia orang dah okay.
Ramadhan kali ni amat best bagi aku ...... macam biasa aku suka waktu SAHUR...... Malam-malam sebelum tidur Baby akan order menu sahur dan aku bangun seawal 4.15 pagi sediakan sahur. Alhamdulillah tahun ni tak miss pun Sahur.
Masa bulan posa ni jugak Hubby melalui MPP Sub Zon I masuk pertandingan Panjut. Alhamdulillah dapat no. 3. Oklah tu pertama kali bertanding dah dapat tempat ke-3. Seronok rasa malam-malam lepak di panjut dan buka puasa di situ.
2 minggu berpuasa aku ke Sarawak. Sambung tugas interview yang belum habis. Alhamdulillah tahun ni jugak aku dilantik jadi Panel interview untuk kenaikan pangkat. Seronok sangat dengan pengalaman baru ini. Walau pun sedikit tight sebab ke Sarawak di bulan posa. Aku seronok. Maknanya dah complete satu Malaysia aku pergi. Mungkin kalau dapat ke Sarawak lagi bolehlah g jalan-jalan. Maklum le kali ni pergi tanpa kengkawan. So x berjalan sangat. lagi pulak bulan posa.........
Seronok bila dah menulis ni. Stop this entry here. I will surely come again ...... InsyaAllah.
Sweeping the air, catching the dust .....

Sunday, March 9, 2014

Anak-anak .....

Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah SWT dengan nikmat yg dilimpahkan kepada hambanya. Tidak terkecuali siapa kita  .....
          A simple post hari ni .... juz to share rasa syukur kerana anak-anakku sihat Alhamdulillah.
Syukur Ya Allah.

 

Wednesday, February 26, 2014

Tahun Baru 2014 .....

Salam tahun baru buat aku .....
Posting aku tajuknya Tahun Baru 2014...... Walaupun dah menghampiri ending February tapi masih lagi di mood new year. Maybe at the start of 2014, ada something not right happen.
Settled.... then only aku rasa lebih selesa.  February has always been my favourite month .......
No. 2 has always been my favourite. So I hope I start writing again with my good mood in February ...... 2013 ..... tq so much for much for all the good experience I've been through. Happy, bright, tough and tide..... InsyaAllah I will always cherished the good time I had.
2014 ....... my journey of course tougher. InsyaAllah I will my best to do better this year.
Not to forget ..... A year older is a year wiser ......
InsyaAllah I pray for many great things to come for myself, my beloved hubby children, my mom and my family ........ (dun forget to work hard too to achieve it)......

Tuesday, December 17, 2013

Oh seronoknya ..... Archie's Comic part II

 (dengan senyum) ...... baru je aku mengupload cerita pasal komik Archie hari tu. Sebenarnya post aku pasal komik Archie yang lepas was sumwhere in November. Bila aku update gambar terus bertukar tarikh post................
In relation to my last update ...... ada new addition to my Archie's Comic collection. Hadiah from my children. Seronok aku  ....... sebenarnya quite surprise dapat that comic nie yeayyyyy ........
...... Tq dear sayang ...........

Archie's Comic ....


Dua hari lepas tetiba aku rajin  mengkelebek susunan buku-buku aku yang bertimbun. Then aku teringat kat komik Archie’s. Hah, komik Archie’s aku ada banyak ni je.
Tak sangka pulak. Ini pun sebab two latest are gift from a friend to me masa dia jalan-jalan cari buku. Seronok aku, ingat jugak dia kat aku. Aku harap dia terus ingat kat aku so bolehlah dia belikan lagi buku2 ni untuk aku. Ngeeee
Aku memang minat komik Archie ni. But bukanlah peminat tegar yang sanggup berhabis-habisan untuk minat dia. Aku peminat yang biasa2 je. Bila ada kemampuan aku beli.
Masa dulu2 aku tak beli pun komik2 ni. Aku sewa jek. Itupun x banyak. Kalau aku beli pun aku jual balik. Maklum le, peminat yang kena bajet..... hehehehhe
Pernah sekali tu aku jumpa Rent a book Bookstore di Warta Bangi. Banyak gila komik Archie dia. Ada gak aku tanya if dia nak jual .... but sadly... Then bila 2nd round aku nak pi, dah tutup. Hmmmm ....  
The latest collection yang ada kat aku ni aku nak simpan. At this age aku rasa macam tak ok jek to continue with "Komiking" nih. But reality there's no harm reading kan. Maybe some part of it contents, "xrated" gak. Hehehehe