I'm listening to the radio .....

Sunday, March 13, 2011

ATM .....

Bukan ATM machine k. It's Angkatan Tentera Malaysia (ATM). It's been quite sometime since terfikir nak update blog on Hari ATM. It was on the 2nd, 3rd and 4th of March, 2011. I was among participants of the the day since my dept had a booth there. Although I don't think there is any other govt dept or agencies involved other than the ARMY and us.

I was great. We started on Friday (2nd of March). I can say this is the first time for me to ever get to know the army. Well, maybe semua orang tahu askar. But then kita tak tahu what's in it. They have this, regiment, Kor, Brigade this and that which of course I can't explain now since I don't know. Maybe I'll get some info later.

First day tu, there's parachutes, the heli's, the K9 (anjing perang) and also the Red Warrior. Booth pameran dia orang pun banyak and best. They even open booth for the us to taste their ration (betul ke, makanan dlm hutan tu). Ada their equipment, bom, guns and even their transport that cost jutaan ringgit.

Oklah, let me share some pic masa kat sana........



"mama, baby tak tahu pun helikopter askar ni boleh laju"

Merah... askar kat depan Istana Negara tu. Tegak mcm patung kan.

my girl kat atas one of meriam (kot) lupa plak aku nak amik nama benda ni
ni plak my first twin jadi surgeon sat. menjerit2 masa pegawai tu suruh dia acting cucuk patung tuh.
The twins bergaya kat atas kereta perisai.
Ni plak my second twin, tengah mengamuk, then aku approach adik askar ni minta bergambar,
kebetulan nama sama.
Last but not least, crowd di penghujung pameran transport dia org. masa aku sampe kat sini dia org dah nak bersiap-siap. Hampir pukul 4 petang, pameran dah nak tutup.

Pada aku best aku berpanas kat sini. Bukan selalu berpeluang nak pergi pameran macam ni. Berbaloi.

No comments:

Post a Comment