I'm listening to the radio .....

Sunday, September 21, 2014

Bila UPSR bocor.....

Kertas upsr bocor. Ada yg suka ada yg marah. Mula bercakap sana-sini pasal integriti dn kejujuran. Yang kena tangkap highlight ....... 2 cikgu ditangkap, 3 cikgu ditangkap. Yelah ada guru yg ditangkap. Ada guru yang mungkn bersalah. Tapi nak highlight pun berpada2 lah. Aku bukan cikgu x terasa hati pun. Anak-anak aku pun amik upsr. Ya, aku sikit bengang. Aku Marah. Sebab aku tahu anak2 aku dah berusaha. Aku juga tahu bila ambil lagi sekali takkan sama semangatnya dengan nak ambil kali pertama. Tapi anak-anak aku steady je. Takpe lah mama kena ambil lagi sekali....... Cikgu dia orang pun comfortkan dia orang dan beri semangat untuk bersedia ambil periksa lagi sekali. InsyaAllah mana tahu kali ini kita dapat jawap dengan lebih sempurna. Dan dia orang yakin dengan apa yang cikgu katakan. Aku rasa comfort bila tengok anak-anak aku pun tenang. Cikgu-cikgu sekolah dia orang pun full support untuk terus membantu. Perasaan marah aku mereda. InsyaAllah biarlah pihak yang bertanggungjawab menjalankan tugas dan menangkap mereka-mereka bertanggungjawab. Tapi bila news terus-terusan highlight cikgu...cikgu...cikgu.... aku bengang jugak..... Cikgu dah banyak bantu..... Atas cikgu tu sendiri samada ada dia ikhlas dengan kerjaya mereka. Bukan semua cikgu sama. Aku yakin cikgu2 yg mengajar anak2 aku semua ikhlas dan ramai lagi yang begitu. Ramai lagi yang ikhlas dalam profesion mereka. Sekarang aku plak jadi bengang bila news highlight mcm tu. Yang kena tgkp 10.... ramai lglh cikgu. Ramai lagi jugak yang bukan cikgu yang bersalah..... aku sekadar meluah rasa. Maaf cikgu-ckgu kerana saya pernah rasa marah. TERIMA KASIH buat cikgu-ckigu yang telah berusaha bersungguh-sungguh untuk memastikan kejayaan anak-anak kami. .................

No comments:

Post a Comment