I'm listening to the radio .....

Friday, October 18, 2013

Kenangan "Terusik" Jiwa ....

Oppps .....

Hehehe .... over le pulak. Sebenarnya tak de le apa benda sangat.
Bout 3 weeks ago aku dengan rajinnya mengemas rumah lebih tepat lagi store.
Al-maklum le kotak-kotak yang aku bawa balik ke rumah "bersempena" perpindahan ku kan banyak bersepah ...... so terpaksa le aku mencari, mengemis ruang untuk mengemas kekecahan yang aku dah buat tuh.
Dipendekkan cerita terjumpa le aku dengan khazanah-khazanah warisan aku. Tak sangka rupanya aku menyimpan benda-benda ni.
Ter"kukik-kukik" (well translate urself dear ....) aku menyerak-menyerakkan gheta ku itu.
So may I juz describe it through photos jelah. People says that "A picture paints a thousand words" kan.

>>>>>>>>>>>>>>

Starts with this ..... these cutes boxes were actually my goodies masa wedding day. Giler happy jumpa benda ni. Ingat those days where me, mak and abah worked really hard to make these boxes. Surprised when I thot back. We actually made these on our own. We made it for my special 14.11.1999. Hehehe.
Love mak and abah always. Always .....
 
This is surat panggilan Haji abah. Glad that aku simpan benda ni. Sebab aku x sangka aku simpan. Ingat lagi masa abah g Mekah. Setiap hari adalah hari menunggu call dari abah. Walaupun tak tau bila abah akan call. Alhamdulillah abah dapat tunaikan Haji di ketika usianya masih kuat melangkah menunaikan ibadah kepadaMu, Ya Allah. Syukur bila kedua-dua mak dan abah dah ke Mekah.
InsyaAllah, satu hari nanti aku, suami dan anak-anak pula akan melangkah ke sana. InsyaAllah, Ya Allah, aku bermohon kehadrat mu .... permudahkanlah.
 
This no 3 ..... Aku langsung tak ingat tentang kewujudan benda ni. Tapi Alhamdulillah, bila aku jumpa, aku jadi lega. Sebenarnya ini poskad dan alamat what so-called "Teman Tapi Mesra" aku. We used to be very good friend tapi tetiba tak de hujan tak de ribut kami jadi orang asing. Tak bertegur sapa sampai beberapa semester masa belajar tu. Aku tak pasti apa salah aku pada dia or apa salah dia pada aku....... Tapi dia ni kenangan masa belajar le. Hitam, putih, merah, hijau, coklat ..... semua ada.
 
Ini pulak postcard Mayban Finance dari seorang "kawan" yang sampai sekarang masih keja kat Maybank tuh. Tak sangka pulak aku simpan kad dari dia nih. Tapi tak pelah..... buruk baik kenangan ni. Kenangan tu kan indah. Lagipun memang selamanya dia kawan aku jugak.
 
    And last but not least ...... papers yang aku simpan masa time-time belajar dulu. Ni paper work subject "meeting and interviews". Kalau tak salah aku le. Dah tua-tua ni, lama naw pulak rasanya benda-benda ni. Yelah ek dah nearly 20 years aku simpan. Zaman ni buat kerja pakai typewriter letrik jek. Takde pun laptop, ipad segala bagai. Bila nak research penuh library. Kalau lebih rajin skit g computer lab. Buat paper work pakai word pro ....... Rajin ek. Heheheh
 
Oklah itu kenangan "terusik" jiwa aku siri satu.
Nak buat siri dua plak lah.......
 
========================================================================= 
   

No comments:

Post a Comment