I'm listening to the radio .....

Thursday, August 11, 2011

Sekadar menangkap suasana - Pesta Flora 2011

Menangkap suasana. Perkataan tu aku dapat dapat dari one of my course lecturer. Sedap bunyinya. Kenapa aku tulis sekadar menangkap suasana. Sebab I don't really join pun Pesta Flora tu. Aku pergi malam tu hari sabtu sebelum pesta flora berakhir. Masa tu my son x berapa sihat. Jerebu lak tu so x nak really jalan-jalan. Tapi  dia nak g jugak.

Orang g Pesta Flora nak tengok bunga tapi we all sekadar browse around. Nak tengok flower deco tu full sangat. Nak tengok kapal berhias sekadar menjenguk dari jauh. Aku plak terpaksa mengelak dari bertembung dengan pembunuh-pembunuh nyamuk aka smokers yang merokok tak kira tempat. Sambil pegang anak yang baby pun boleh g merokok. Moga akan ada satu penguatkuasaaan berkesan bagi perokok di tempat awam ni. Sekadar berdoa tak daya nak menghalang.

Berbalik kepada Pesta Flora, malam tu kita orang g after maghrib. Since kami tak really tengok bunga so kita orang jalan-jalan je dalam tu. Then ada announcement for a performance, since x de buat apa so kita org tunggu show tu, Best percussion band tu. Dia  orang ni pernah menang dalam pertandingan so memang wajar le best. Aku really enjoy that performance and continued plak ngan performance api. Yang ni pun best gak. Tapi my daughter lari and terjerit-jerit bila nampak abah dia g amik gambar orang main api tu dekat-dekat.

Since malam so aku tak banyak amik gambar. Tapi aku nak share one video my hubby buat for the night. Banyak aktiviti yang menarik sekitar Putrajaya ni sebenarnya. Samada kita nak join atau tidak je.  So enjoy the video. Dia guna lagu cuti2 Malaysia, kononnya nak bagi sesuai sikit .....

Hujan emas di negara orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik negeri sendiri.

No comments:

Post a Comment